خرید از سراسر دنیا


» اشتباهات رایج در حرکت شکم کرانچ سیمکش

اشتباهات رایج در حرکت شکم کرانچ سیمکش

آموزش حرکت شکم کرانچ ایستاده + شکم کرانچ نشسته و شکم کرانچ مورب

توی مطلب شکمی تخت و شش تکه داشته باشید! آناتومی و عضلات شکم رو به طور کامل توضیح دادم. حالا نوبت اینه که بریم چند تا حرکت شکم خفن رو با هم امتحان کنیم. کرانچ، انواع مختلفی داره و یکی از رایج ترین حرکات شکم توی ورزش های مختلف هست. حالا ما هر موقع می خوایم فشار رو توی حرکات بدنسازی بیشتر کنیم، سراغ دستگاه سیمکش می ریم. به خاطر همینم هست که همیشه یه صف بزرگ جلو دستگاه سیمکش بسته شده. بگذریم! شکم کرانچ با سیمکش رو توی سه حالت می تونیم اجرا کنیم: (البته حرکات کرانچ انقدر زیادن که نمیشه با عدد شمردشون! اما کرانچ با طناب رو توی سه حالت می تونیم اجرا کنیم.)

1- شکم کرانچ سیم ایستاده

2- شکم کرانچ سیم نشسته

3- شکم کرانچ مورب

به طور کلی توی اجرای حرکت کرانچ با طناب اشتباهات خیلی زیادی وجود داره که فشار رو از روی شکم شما بر می داره و با این که ماه ها و هفته هاست که حرکت کرانچ رو اجرا می کنید، هیچ تفاوتی توی سایز شکمتون نمی بینید! بریم که با هم این اشتباهات رو شناسایی کنیم و انجامشون ندیم!


حرکت شکم کرانچ سیمکش با طناب

به طور کلی حرکت شکم کرانچ، روی عضله راست شکمی تاثیر میذاره، اما بیشتر قسمت بالایی رو درگیر می کنه و درگیری خاصی توی قسمت زیر شکم مشاهده نمیشه.

تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان

عضله هدف: قسمت بالایی راست شکمی

اجرای حرکت:

مانند تصویر پشت به دستگاه کراس بایستید و طناب رو از بالا متصل کنید. به حالت کاملا خمیده در بیاید و سعی کنید سینه را به نافتان برسانید.


شما می توانید برای تسلط بیشتر، این حرکت را به حالت نشسته انجام دهید.



هر دو این حرکات، به قسمت بالایی عضله راست شکمی، فشار وارد می کنن و در واقع بالای شکم شما رو سفت و محکم می کنن. اما اگر درگیر پهلوهای شل و بزرگ هستین، می تونین همین حرکت رو به صورت مورب انجام بدین و فشار رو به مورب داخلی و خارجی انتقال بدین.(البته توی این حالت هم هنوز راست شکمی درگیر هست ولی فشار اصلی روی مورب خارجی و داخلی میفته)


اشتباهات رایج در حرکت کرانچ سیمکش

حالا که این حرکت رو معرفی کردیم، نوبت اینه که بریم سراغ اشتباهات رایجی که توی اجرای این حرکت وجود داره و قطعا توی باشگاه ها هم به چشم میان!!!

اولین اشتباه اجرای حرکت با قوس کمر هست.

برای اجرای حرکت شکم کرانچ، شما باید کاملا قوز کنید و قوس کمر رو از بین ببرید. خیلی ها رو توی باشگاه می بینم که به جای قوز کردن، این حرکت رو با قوس کمر انجام میدن و به طور مستقیم پایین میان که هیچگونه فشاری رو روی عضله های شکم حس نمی کنن.

اجرای غلط حرکت شکم کرانچ سیمکش

اجرای کرانچ مثل این تصویر، کاملا غلط هست و نه تنها فشار خاصی رو روی شکم شما اعمال نمی کنه، بلکه به ستون فقراتتون هم آسیب وارد می کنه. نکته مهم اینه که توی اجرای این حرکت سعی کنید سینتون رو به نافتون برسونید. اینطوری کاملا خمیده میشین و فشار اصلی به قسمت بالایی راست شکمی منتقل میشه.

اجرای صحیح حرکت شکم کرانچ سیمکش


دومین اشتباه ثابت نبودن پاهاست!

دقت کنید که ما ما قصد داریم شکم کرانچ اجرا کنیم نه اسکوات نشسته! خیلی ها رو میبینم که با پاهاشون این حرکت رو انجام میدن و از حالت زانو زده به حالت نشسته در میان. در حالی که پا باید ثابت باشه و شما فقط باید بالا تنتونو جمع کنید.

حرکت شکم کرانچ یکی از بهترین حرکات شکم هست و کمترین میزان آسیب به کمر رو داره! پس برای افرادی که کمردرد و یا گودی کمر دارن و نمی تونن حرکات شکم رو اجرا کنن، این حرکت بهترین انتخابه! البته حواستون باشه که به طور صحیح اجراش کنید و توی هفته های اول از وزنه های سبک تر و بعد به تدریج از وزنه های سنگین تر استفاده کنید. هیچوقت وزنه رو بیش از حد توانتون انتخاب نکنین. مهم صحیح زدن هست نه سنگین زدن.


خیلی بیشتر انرژی می گیرم اگر نظراتتونو باهام به اشتراک بذارید و سوالاتتونو توی بخش نظرات بپرسید.

نسیم بوستانی مربی بدنسازی | مجله ارم بلاگ



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده